Onlangs moest ik, om een opdracht binnen te halen, spontaan een kort en wervend stukje schrijven om de ananas te promoten. Het mocht geen boekwerk worden. Ik besloot branding toe te passen op de ananas. Hoe dat in zijn werk gaat? Nou ongeveer zo..
1. Kijken naar de ananas. Wat zijn de uiterlijke kenmerken?
2. Wat zijn de smaakkenmerken?
3. Wat kan ik nog meer met de ananas?
4. Wat voor positieve feiten kan ik achterhalen over de ananas?
Stel dat jij jezelf zou moeten promoten. Wat zou je dan over jezelf moeten vertellen en schrijven? Wat zijn jouw uiterlijke en innerlijke kenmerken die je naar voren moet brengen om zichtbaar te zijn?

Ik heb overigens gescoord met mijn ananas-tekst. Helaas ketste het af op de secundaire voorwaarden. Tsja..die heb je niet altijd in de hand. Maar je persoonlijke presentatie wel!

Hieronder mijn ananastekst

Niet voor niets heeft de ananas van moeder natuur zo’n stekelig uiterlijk gekregen. Want wat onder al dat exotisch vertoon zit is ontzettend lekker en daar mag je wel even je best voor doen! De ananas zit barstensvol vitamines en mineralen en heeft een bewezen werking bij bijvoorbeeld het verlagen van het cholesterol en het tegengaan van bronchitis en hoge bloeddruk.
Het woord ananas komt overigens bij de Tupi Indianen vandaan en het betekent “uitmuntende vrucht”. Dat hebben ze goed bedacht! En zij wisten toen niet eens hoe lekker ananas smaakt in onze Hollandse zuurkoolstamppot!
En ben je op dieet? Geen probleem. Verse ananas levert slechts 50 calorieën per portie!
Aanvallen dus, die ananas!