Haai voor ondernemers

Jouw merk in beeld

Om succesvol te zijn als ondernemer, moet je je onderscheiden in de markt en opvallen bij de doelgroep. Haai coaching brengt op een laagdrempelige, praktische wijze het merk van zowel jou als ondernemer als dat van je onderneming in kaart. Samen gaan we op zoek naar wat jouw bedrijf uniek maakt, zodat je je duidelijk kunt positioneren in de markt. 

Haai coaching stelt vragen die je aan het denken zetten en je een beter beeld geven van wat jij als ondernemer belangrijk vindt. Aan de hand van deze informatie maken we een blauwdruk van jouw bedrijf die antwoord geeft op de vragen:

  1. Wie ben je (identiteit)
  2. wie wil je zijn (imago)
  3. wat wil je toevoegen (visie)
  4. wat wil je bereiken (missie)

Dit is jouw Brandmap. Hiermee breng je voor jezelf focus aan en kun je je duidelijk positioneren in de markt.

Voor wie?

Het (opnieuw) branden van je onderneming is voor zowel startende ondernemers als ook voor ondernemers die een andere koers willen varen, bijvoorbeeld na een overname of herstart.

Voor de startende ondernemer is het vooral van belang inzicht te krijgen in eigen kracht en die van de onderneming, en hoe je deze zichtbaar maakt voor je klanten.

Hoe ziet een traject eruit?

Eerst kijken we naar jou als ondernemer. Wie ben je als persoon? Wat is jouw levensdoel? Wat zijn jouw drijfveren? Wat onderscheidt jou van anderen?

Met verschillende coachingstechnieken en coachingsmiddelen, zoals het kwaliteitenspel, breng ik samen met jou, jouw brand in beeld.  Ook maak ik gebruik van creatieve, speelse middelen, zoals een moodboard.

In het tweede onderdeel kijken we naar de onderneming zelf. Hoe zie je de onderneming voor je?  Wat zijn de missie en visie van jouw onderneming? Ook brengen we het ideaalbeeld in kaart.

Hoe wil jij dat er tegen je bedrijf wordt aangekeken? Wat zijn de doelgroepen, wat zijn de Unique Selling Points van de onderneming? Tenslotte brengen we de concurrenten in beeld, hoe presenteren en onderscheiden zij zich en hoe past jouw onderneming daar tussen? En natuurlijk kan een SWOT niet ontbreken in dit rijtje.

Deze twee onderdelen worden naast elkaar gezet, geïnterpreteerd en leveren een concreet en toepasbaar advies op, dat in een praktisch rapport wordt weergegeven. Daarmee kan jij richting geven aan jouw onderneming en de zichtbaarheid ervan!